20 Ağustos 2010 Cuma

Fiat Fiorino 2009


Fiorino nun dinamik modeli, ticaretten ziyade binek olarak tasarlanmış.Üç sıra yan camları arkaya doğru yükselerek, küçülüyor.Üçüncü sıra cam özellikle geri manevralarda büyük kolaylık sağlıyor.Bununla beraber ön camın yukarıdan aşağıya doğru daralarak gelmesi ve yan geniş açılı camlar, insanda geniş bir panaromik ön görüş hissi yaratıyor.Kısacası içten görüş oldukça rahat.Diğer pek çok binekten farklı olarak camdan baktığınızda ön kaputu da görüyor olmanız , arabanın önünün nerde bittiğini anlamanız bakımından, iyi olmuş.

Arabanın arka görünüşü klasik bir ticari araç görüntüsünde olmakla beraber,ortada konumlanan,büyük fiat logosunun içinde yer aldığı, iç bükey yuvarlak daire ve altından geçen piayona siyahı denen, parlak siyak bant, kaliteli bir hava katıyor.Profilden görünümünde önemli bir sorun olmayan aracın üzerindeki kalın siyah barlar , görüntüyü zenginleştirip güçlendiriyor.Önde badem farlar hoş olmuş, hemen altında alışılmışın üzerinde konumlanmış sis farları ,darbelerden korunma amaçlı düşünülmüş.

Rayo cd ve mp3 çaları Blakpunkt markasına yaraşır şekilde kaliteli,4 X 35w çıkış gücü,ekolayzır ayarları mevcut. 2 si önde tiz olmak üzere,toplam 6 hoparlörlü bir ses sistemi mevcut.Yalnız hoparlörlerin ses kaliteleri yeterli olmadığı için, Pioneer hoperlörlerle değiştirdim.Ses kalitesi belirgin olarak arttı.Radyo alışı kuvetli ve istasyondan kolay kolay düşmüyor.

Güvenlik olarak 4 hava yastığı ABS ,EBS ,aktif gergili emniyet kemerleri mevcut,frenleri oldukça kolay dozlandığından ve iyi frenlediğinden, pek ABS yi devreye sokamadım.Emniyet kemerleri uyarısı, hem görsel hem sesli olarak mevcut.İlginç bir özellik de eğer yolcu koltuğunda biri otursa uyarı vermesi, kimse oturmazken uyarmaması gibi, akıllı özelliklerin mevcudiyeti.Merkezi kilidin, yola çıkar çıkmaz kiltlenmesi de, şehir hayatında güvenliği artırıcı özelliklerden.

Süspansiyon oldukça başarılı, binek otomobil ayarında denebilir. Tatlı sert tabir edilen süspansiyon sistemi darbeleri gayet başarılı bir şekilde emiyor.Arka aks ta yaprak yay yerine, helozon yay kullanılması yol konforunu ve yol tutuşunu ciddi şekilde iyileştirmiş diye düşünüyorum.Süspansiyon gürültüsü neredeyse yok denilebilecek düzeyde.

Yol tutuş ve düz gidiş kararlığı gayet başarılı.Direksiyon gayet yumuşak ve hisli,çok rahat yönledirilebiliyor.Virajlarda yana yatma eğilimi, yüksek yapısından dolayı olsa da ,çok kolay kontrol edilebiliyor , izinden kolay kolay çıkmıyor,bunda 55 yanak düşük profil lastiklerinde payı büyük.Kısacası zevk veren bir sürüş karakterine ve yol konforuna sahip bir araç diyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder